Southwest, JP Morgan etkinliğinde 1. çeyrek mali görünümünü revize etti
Southwest Airlines Co. (NYSE: LUV) bugün, 2024 yılının ilk çeyreği için revize edilmiş mali kılavuzunu sunarak bazı temel performans ölçütlerinde bir değişime işaret etti.
Duyuru, şirketin Başkanı ve CEO’su Bob Jordan’ın katılımcılara hitap ettiği JP Morgan Sanayi Konferansı sırasında yapıldı. Sunum, beraberindeki slaytlarla birlikte Southwest Airlines Yatırımcı İlişkileri web sitesinde görüntülenebilir.
Güncellenen tahminler, daha önce %2,5 ila %4,5 arasında tahmin edilen artışa karşılık, şimdi yıllık bazda %2’lik bir artışla sabit kalması beklenen Mevcut Koltuk Mili Başına Gelirde (RASM) bir düşüş olduğunu gösteriyor. Bu ayarlama kısmen Şubat ve Mart aylarında beklenenden daha yüksek tamamlanma faktörlerine ve beklenenden daha düşük yakın mesafe tatil yolcu hacmine bağlanmaktadır. Buna rağmen şirket, 1 Şubat’tan bu yana %99,3 tamamlanma faktörü ile ilk çeyrekte güçlü bir operasyonel performans bildirdi.
Havayolu şimdi, Kullanılabilir Koltuk Milinde (ASM’ler) yıldan yıla yaklaşık %11’lik bir artış öngörüyor, bu da daha önceki yaklaşık %10’luk tahminin biraz üzerinde. Bu, daha güçlü operasyonel performansı ve beklenenden daha az uçuş iptalini yansıtmaktadır.
İlk çeyrek için galon başına ekonomik yakıt maliyetlerinin 2,95 ila 3,00 $ arasında olacağı tahmin edilmektedir; bu rakam bir önceki tahmin olan 2,70 ila 2,80 $’dan daha yüksektir. Şirketin yakıt riskinden korunma stratejisi galon başına 0,08 $ prim gideri ve galon başına 0,03 $ nakit uzlaşma kazancı içermektedir.
CASM-X olarak bilinen yakıt ve yağ giderleri, kar paylaşımı ve özel kalemler hariç operasyonel giderlerin, daha önce tahmin edilen %5 ila %6’lık artıştan biraz daha yüksek olarak, yıldan yıla yaklaşık %6 artması beklenmektedir. Bunun başlıca nedeni maaşlar, ücretler ve bakım dahil olmak üzere çeşitli giderlerin zamanlamasındaki değişimlerdir. Bu değişimlere rağmen, yakıt dışı işletme giderleri üzerindeki etkinin tüm yıl boyunca nötr olması beklenmektedir.
Revize edilen finansal trendlere yanıt olarak Southwest, Pilotlar ve Uçuş Görevlileri de dahil olmak üzere çeşitli çalışma grupları için işe alımları durdurdu ve yılı bir önceki yıla göre daha düşük bir personel sayısıyla bitirmeyi planlıyor. Şirket ilk çeyrek için net zarar öngörüyor ancak Mart ayında karlılığa dönmeyi bekliyor.
Southwest ayrıca Boeing’den uçak teslimatı beklentilerini de güncelledi. Şirket daha önce 79 adet 737 MAX uçak teslimatı beklerken şimdi 2024 yılında 46 adet Boeing 737-8 uçağı teslim alacak. Bu azalma ve 737-7 modelinin mevcut sertifikasyon durumu, Southwest’in özellikle yılın ikinci yarısı için kapasitesini ve programlarını ayarlamasına neden oldu.
Bu değişikliklerin bir sonucu olarak Southwest Airlines, 25 Nisan 2024 tarihinde ilk çeyrek mali sonuçlarını açıkladığında 2024 yılının tamamına ilişkin güncellenmiş tahminlerini sunacaktır. Şirket, uzun vadeli finansal hedeflerine ulaşmak için işletme planını ayarlama konusundaki kararlılığını sürdürmektedir.
Bu haber Southwest Airlines tarafından yapılan son SEC başvurusuna dayanmaktadır.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.